Archivum



Védönői pályázat

A pályázat letöltése


BURSA PÁLYÁZAT KIÍRÁS 2016


Az "A" jelű pályázat letöltése

A "B" jelű pályázat letöltése

Ebösszeíás 2015

Az információ letöltése


Felhívás Nagykátai Rendőrkapitányság

A plakát letöltése

Polgármesteri Hivatal Decemberi Ügyfélfogadása

Az információ letöltése

Karácsonyi Segélykoncert

A plakát letöltése

Karácsonyi Kézműves Vásár

A felhívás letöltése

Karácsonyi felhivas

A felhívás letöltése

Állatorvosi Ügyelet

Az információ letöltése

ÖKOVÍZ FELHÍÁS

A felhívás letöltése

Decemberi cikk HAJT A CSAPAT

Az információ letöltése

SEGÍTS, HOGY SEGÍTHESSÜNK

A plakát letöltése

HAJT a Csapat Novemberi cikk

A cikk letöltése

Elektronikai hulladékgyűjtés

A plakát letöltése

Állatorvosi ügyelet

Az ügyeleti információ letöltése

HAJT A CSAPAT Októberi cikk

HAJT A CSAPAT Októberi cikk letöltése

Bursa Hungarica Felsőoktatási Önkormányzati Ösztöndíjpályázat

Pályázati kiírás A lap

Pályázati kiírás B lap[/size]

Veszetség elleni vedekezés

Veszetség elleni védekezés információ

Lomtalanítás

Tájékoztató

Véradás

Véradás tájékoztató

Farmos Tűdőszűrés

Tűdőszűrő tájékoztató

Farmos községért díj

Farmos Község Önkormányzata által alapított elismerésekről

Meghívó gazdaforumra

A meghivo letöltés

Hajt a csapat Augusztusi cikk

A cikk letöltés

31. Heti ütemterv

31. Heti ütemterv (csatorna) letöltés

FALUGAZDÁSZ

Ügyfélfogadás: Kerekes Zoltán falugazdász
minden Pénteken 8-12 óra között ügyfélfogadást tart Farmoson a Közösségi Házban. Időpontot a 06-20/247-7847-es telefonszámon egyeztethetnek vele.

HAJT A CSAPAT Júliusi cikk

A cikk letöltése

29. Heti ütemterv

29. Heti ütemterv (csatorna) letöltés

Aratási hatósági hirdetmény

A hirdetmény letöltése

Egyenlő bánásmód hatóság

Az információ letöltése

Helyi csatornabekötési tájékoztató

Az információ letöltése

Az információ letöltése

Az információ letöltése

Az információ letöltése


HAJT-A Csapat

A cikk letöltése


Pest Megyei Rendőr-főkapitányság

A video megtekintése

Tápiómente közlemény

Az információ letöltése


FARMOS SZENNYVÍZ KIVITELEZÉSI ÜTEMTERV 24. heti

Az információ letöltése
Az információ letöltése


FARMOS Szelektív hulladékgyűjtés

Az információ letöltése


FARMOS SZENNYVÍZ KIVITELEZÉSI ÜTEMTERV

Az információ letöltése


I. Világháború 100. évfordulója

I. Világháború 100. évfordulója

Tápiószele Székhelyű Közös Fenntartású Családsegítő és Gyermekjóléti Szolgálat

Az állásajánlat letöltése (Tápiógyörgye)


Tápiószele Székhelyű Közös Fenntartású Családsegítő és Gyermekjóléti Szolgálat

Az állásajánlat letöltése (Farmos)


Pest Megyei Kormányhivatal Földhivatala

Az információ letöltése


Csatornázási információ

Az információ letöltése


Önkormányzati rendelet tervezet véleményeztetése

Az információ letöltése


Csatornázási információ

Az információ letöltése


Az információ letöltése

Csatornázási információ

Az információ letöltése


Falugazdász

Az információ letöltése


Tápiómenti rajzpályázat

Az átadó letöltése (zip)


Közvilágítás hibabejelentése

Az információ letöltése


2014 Leader sajtóközlemény

Az információ letöltése


FARMOS SZENNYVÍZ KIVITELEZÉSI ÜTEMTERV

Az információ letöltése


VÉRADÁS 2014.05.13

A plakát letöltése


2014.Április 6. Választási eredmények

Az eredmény letöltése


2014 évi költségvetés

A költségvetés letöltése


Szennyvízelvezetés II. ütem vízjogi létesítési engedélye

Az információ letöltése


Ebzárlat

Az információ letöltése


Ebrendész

Az információ letöltése


Szennyvízberuházás előrehaladásáról, jelenlegi állapotáról

A tajékoztató letöltése

A képek letöltése (zip)


Intézményvezetői állás

A pályázat letöltése


Hajt a csapat márciusi cikk

A cikk letöltése


VESZETTSÉG ELLENI FELHÍVÁS

Felhívás letöltése



I Tápió-vidéki bababörze

Február végén a Tápiómenti Területfejlesztési Társulás Társulási Tanácsának ülésén elmondtam a jelenlévő Polgármester Asszonyoknak/Uraknak, hogy térségi bababörzét szervezek Nagykátán, melynek időpontja 2014. április 12. 9-16 óráig, helyszíne: a nagykátai Sportcsarnok.
A bababörzét rendszeresen, eleinte évente 2x tervezem megrendezni. A bababörzére árusítóasztalokat nálam lehet bérelni, és az eladók a gyermekeik kinőtt, megunt játékait, ruháit, egyéb eszközöket saját maguk értékesítik. A látogatóknak a belépés ingyenes.
A bababörze tulajdonképpen több lesz, mint egy adok-veszek hely, különféle kísérő programokra is sor kerül, melyek egy része már kialakult (pl. 10 órától Virág Andrea konduktor előadására kerül sor, 11 órától pedig a kismamás, anyukás körökben ismert Vida Ágnes babapszichológus tart előadást, ezenkívül a nagykátai védőnők is jelen lesznek a rendezvényen). További tervezett programok: ugrálóvár, gyermekfelügyelet, játszósarok. A további információk a bababörze facebook oldalán érhetőek el: https://www.facebook.com/tapiovidekibababorze
Ahhoz, hogy egy színvonalas rendezvényre kerüljön sor, amire a látogatók máskor is szívesen eljönnek majd, támogatókat is keresek. Amennyiben ismernek valakit, esetleg az önkormányzat is tudná támogatni a rendezvényt, kérem jelezzék mihamarabb.
Kérem, hogy a mellékelt plakátot a település honlapján is szíveskedjenek közzétenni, valamint ha addig jelenik meg önkormányzati újság, abba is szíveskedjenek közzétenni, ezzel is hozzájárulva a rendezvény sikeréhez.

Köszönettel:
Tordainé Török Adrienn
A Beruházási Projektiroda GYED-en lévő gazdasági vezetője, projektmenedzsere

Katasztrófavédelmi felhívás

Lévél letöltése

A sajtó letöltése


FELHÍVÁS

Felhívás letöltése


Családsegítő információ

Ügyfélfogadási rend letöltése

Erzsébet program


Önkormányzati bérleti díjjak

Letöltés


HAJT A CSAPAT

Februári cikk letöltés


Szelektív 2014 I félévi gyűjtés

Letölthető adatok


Testvérvárosi pályázat

A pályázat letöltés


Bursa Hungarica Felsőoktatási Önkormányzati Ösztöndíjpályázat A

Ösztöndíjpályázat A letöltés


Bursa Hungarica Felsőoktatási Önkormányzati Ösztöndíjpályázat B

Ösztöndíjpályázat B letöltés


FELHIVÁS

Veszetség felhívás letöltés


Pályázati felhívás

Nyomtatvány letöltése


II. FÉLÉVI ADÓFIZETÉSI HATÁRIDŐ

Nyomtatvány letöltése


Szavazókörök kialakítása

Határozat letöltése


Csatornázási információ

Információ letöltése


Adózók figyelmébe

Adózók figyelmébe letöltése


Mezőgazdasági E-útdíj

Kormány rendelet

E-útdíj Kérelem



KORMÁNYHIVATAL

Nagykátai járás link

-Okmányirodai Osztály
-Hatósági Osztály
-Gyámhivatal
-Földhivatal
-Munkaügyi Kirendeltség



Döntés előtt az ivóvízminőség-javító beruházás



Az irányítóhatóság befogadta Farmos Község Önkormányzata szakmai terveit a település ivóvízminőség-javításának érdekében. A támogatói döntés heteken belül megszülethet, így reményeink szerint a jövő év második felében már egészségesebb ivóvizet fogyaszthat a lakosság.


Farmoson eddig is jó minőségű ivóvizet szolgáltattak, bár egyre több panasz érkezett a magas vastartalom kellemetlensége miatt. Az önkormányzat már időben megkezdte a probléma orvoslását, hiszen erre jogszabály is kötelezi, amely előírja az ivóvizek károsanyag-tartalmának a határértékeit. A szakhatóság mérései szerint Farmos fogyasztói részére szolgáltatott ivóvízben a megengedett értéknél nagyobb az arzén és a vastartalom. Természetesen ezek nem kevés pénzbe kerülő fejlesztések, de az Új Széchenyi Terv nagy intenzitású, 90 százalékos vissza nem térítendő támogatással segíti ezeket a beruházásokat, sőt, az EU Önerő Alapjából lehetőség van az önkormányzati önrész teljes finanszírozására is. Farmos önkormányzata mindkettőben érdekelt, arról viszont már nem tehet, hogy ezeknek a pályázatoknak az átfutási ideje bizony hosszú hónapokat vesz igénybe. Az első jó hír az volt, amikor az előkészítési szakasz tervezési, szervezési feladatainak összköltségére - 14 millió 400 ezer forint - 85 százalékos támogatást, azaz 12 millió 240 ezer vissza nem térítendő támogatást sikerült elnyerni, de még a fennmaradt 15 százalékos önrészt sem a településnek kellett állnia, mert sikeres pályázat útján kifizette azt az EU Önerő Alap. A következő meghatározó fejezet a fejlesztési pályázat életében az, hogy az irányítóhatóság befogadta Farmos Község Önkormányzatának a részletes megvalósításról szóló kész terveit, így az már csak a támogatói döntésre vár, amelynek a jogszabályok szeirnt az idén meg kell történnie.

Mivel kirívó hiányosságot a pályázat során nem jeleztek a várhatóan pozitív támogatói döntés értelmében hamarosan megkezdődhet a kivitelező kiválasztása és beruházás, amely eredményeként a jövő év második felében már egészségesebb és tisztább ivóvizet fogyaszthat a farmosi lakosság.



II. FÉLÉVI ADÓFIZETÉSI HATÁRIDŐ


Ezúton tájékoztatjuk a Tisztelt Adózóinkat arról, hogy a 2013. II. félévi adók fizetési határideje: szeptember 16. hétfő.
Adóhatóságunk a második félévi adók befizetéséhez szükséges csekkeket, év elején minden utalásra nem kötelezett adózó részére megküldte.
Felhívjuk a figyelmet arra, hogy amennyiben a szeptemberi esedékességű adók csekkjei mégsem állnak rendelkezésre, akkor azt telefonon keresztül a 53-390-001/5 számon, vagy személyesen a Farmosi Polgármesteri Hivatalban (2765 Farmos, Fő tér 1.) az alábbi ügyfélfogadási időben:

Hétfő, Szerda, Csütörtök: 8 – 12 óráig, 13 – 16 óráig

Tájékoztatjuk a Tisztelt Adózóinkat a törvény által biztosított fizetési könnyítés igénybevételének lehetőségéről, amennyiben az adóhatóság által jogerős határozatban előírt fizetési kötelezettségeket valamilyen okból az esedékesség időpontjáig nem, vagy csak részben tudják teljesíteni. A feltételek fennállása esetén (pl.: a tartozás keletkezése a kérelmezőnek nem róható fel, az adó későbbi megfizetése valószínűsíthető, ingó, ingatlan fedezet rendelkezésre áll stb.) fizetési halasztás, részletfizetés, mérséklés engedélyezésére van mód, amely kizárólag kérelemre történhet. A kérelemhez szükséges adatlapok megtalálhatóak a www.farmos.hu honlapon költségvetési szervek Polgármesteri Hivatal Nyomtatványok menüpont alatt.


Egyéni vagy társas vállalkozóknak lehetőségük van helyi iparűzési adóban adóelőleg módosítását (csökkentését) kérni, ha számításaik szerint a várható adó összege nem éri el az előző időszak adatai alapján fizetendő adóelőleg összegét. Az előleg módosítását kizárólag az esedékesség (2013. szeptember 16-a) előtt benyújtott kérelemben lehet kérni, számításokkal és könyvelési adatokkal alátámasztva. Ha utóbb kiderül, hogy a kérelem jogosulatlan volt, úgy az adózó mulasztási bírság megfizetésére is köteles.
Kiemelten felhívjuk a figyelmet arra, hogy önkéntes adófizetés elmaradása esetén az adóhatósági behajtási cselekmények után 5000 Ft végrehajtási költségátalányt kell fizetni.
Köszönjük az együttműködésüket. Tisztelettel: Turóczi István Zoltánné jegyző


X. Falunap




HAJT-A Csapat Augusztusi cikk




Tüdőszűrés




Földhivatali nyilvános sorsolás




Országos tűzgyújtási tilalom




Szavazókörök kialakítása határozat




Kéményseprő




Parlagfűvel kapcsolatos felhívás






Csatornázási felhívás




Rendőrségi felhívás







Tápiószele Székhelyű Közös Fenntartású Családsegítő és Gyermekjóléti Szolgálati Társulás Társulási Tanácsa (2766 Tápiószele, Rákóczi út 4.) pályázatot hirdet a Tápiószele Székhelyű Közös Fenntartású Családsegítő és Gyermekjóléti Szolgálat intézményvezetői álláshelyének betöltésére.






Mezőgazdasági termelők által üzemeltetett gépjárművek
útdíj fizetése alóli mentességhez






"Összhangban az Egyenlő Bánásmódról és az Esélyegyenlőség Előmozdításáról szóló 2003. évi CXXV. törvény, a helyi esélyegyenlőségi programok elkészítésének szabályairól és az esélyegyenlőségi mentorokról szóló 321/2011. (XII.27.) Korm. rendelet és a helyi esélyegyenlőségi program előkészítésének részletes szabályairól szóló 2/2012. (VI. 5.) EMMI rendelet rendelkezéseivel, Farmos Község Önkormányzata Esélyegyenlőségi Programban rögzíti az esélyegyenlőség érdekében szükséges feladatokat."

Az anyaggal kapcsolatos véleményeket a farmos.polg@upcmail.hu email címre írják meg.

- Helyi Esélyegyenlőségi Program Letöltése



Nagykátai Járási Hivatal


2013. május 15-től megváltozott a Nagykátai Járási Hivatal és szakigazgatási szerveinek ügyfélfogadási ideje.


További információk...




MŰKÖDIK A SZENNYVÍZPROJEKT INFORMÁCIÓS IRODÁJA

A tavaszi belvízi problémák enyhülésével jelentős intenzitással folynak a „Tápió menti régió szennyvíz elvezetése és szennyvíz tisztítása” elnevezésű projekt kivitelezési munkái.

További információk...


____________________________________________________________________________________




Lezajlott a szennyvízberuházás nyitórendezvénye

Teljes tájékoztató letöltése...







Tájékoztatom, hogy dr. Szabó Erika államtitkár asszony a Budapesten 2013. március 13-án kelt XXII-2/85/2/2013. számú leiratával a földhasználati nyilvántartási eljárás szabályairól szóló 356/2007 (XII.23.) Korm. rendeleten alapuló eljárások azonnali leállítását rendelte el a zártkerti fekvésű ingatlanok esetében.











EBÖSSZEÍRÁS Részletes tájékoztató letöltése itt: Helyi ebösszeírás

TÁJÉKOZTATÓ


Az állatok védelméről és kíméletéről szóló1998. évi XXVIII. törvény VIII. Fejezete szabályozza
AZ ÁLLATVÉDELMI FELADATOK PÉNZÜGYI FEDEZETE, AZ EBNYILVÁNTARTÁS, AZ EBRENDÉSZETI HOZZÁJÁRULÁS, AZ ÁLLATVÉDELMI BÍRSÁG
jogintézményét az alábbiak szerint:


42/A. §89 (1) A transzponderrel (chip) megjelölt ebek adatait országos elektronikus adatbázisban (a továbbiakban: adatbázis) kell nyilvántartani az állat tartója és más személyek jogainak, személyi biztonságának és tulajdonának védelme céljából.
(2) Az adatbázisba való regisztrációért e törvény végrehajtására kiadott jogszabályban meghatározott díjat kell fizetni, mely díj az adatbázis működtetőjének a bevétele. Az eb transzponderrel történő megjelöléséért legfeljebb 3500 Ft összeg kérhető az állat tartójától, amely magában foglalja a transzponder árát, a beültetés díját és az adatbázisba való regisztráció díját.
(3) Az (1) bekezdés szerinti adatbázist az élelmiszerlánc-felügyeleti szerv működteti.
(4) Az adatbázisnak az alábbi adatokat kell tartalmaznia:
a) az eb tulajdonosának nevét, címét,
b) az ebtartó nevét, lakcímét, telefonszámát, elektronikus levélcímét,
c) az eb fajtáját, nemét, születési idejét, színét, hívónevét,
d) az eb tartási helyét,
e)90 a beültetett transzponder sorszámát, a beültetés időpontját, a beültetést végző szolgáltató állatorvos nevét, kamarai bélyegzője számát,
f)91 ivartalanított eb esetén az ivartalanítás időpontját, az ivartalanítást végző szolgáltató állatorvos nevét, kamarai bélyegzője számát,
g)92 az eb oltási könyvének számát, az azt kiadó szolgáltató állatorvos nevét, kamarai bélyegzője számát,
h) az eb veszettség elleni védőoltásainak időpontját,
i)93 az eb veszettség elleni védőoltásai során használt oltóanyagot, annak gyártási számát, valamint az oltást végző szolgáltató állatorvos nevét, kamarai bélyegzője számát,
j) a veszettség szempontjából aggályos eb megfigyelési státuszának tényét, időpontját,
k)94 kisállatútlevéllel rendelkező eb esetén az útlevél számát, kiállításának időpontját, a kiállító szolgáltató állatorvos nevét, kamarai bélyegzője számát,
l) az eb veszélyessé minősítésének tényére és időpontjára vonatkozó adatot,
m)95 elismert tenyésztő szervezet által törzskönyvezett eb esetén a származási igazolás másolatát.
(5) Az adatbázis működtetője jogosult kezelni a (4) bekezdésben meghatározott adatokat.
(6) Az eb tulajdonosa és tartója köteles a (4) bekezdés szerinti adatokat az eb transzponderrel történő megjelölését és regisztrációját végző állatorvos rendelkezésére bocsátani.
(7) Az adatbázis működtetője biztosítja a (4) bekezdés c), h) és l) pontja szerinti adatokhoz való nyilvános hozzáférést az állatba ültetett transzponder sorszáma alapján.
(8) Jogszabályban meghatározott közfeladat ellátása érdekében az adatbázis működtetője az adatbázishoz
a) hozzáférést biztosít a települési, fővárosban a kerületi önkormányzat részére,
b) hozzáférést biztosíthat bíróság, ügyészség, nyomozó hatóság és más közigazgatási szerv részére.
(9) Az adatbázisban szereplő adatok tulajdonjogot nem igazolnak.
42/B. §96 (1) A tartás helye szerint illetékes települési, fővárosban a kerületi önkormányzat ebrendészeti feladatainak elvégzése érdekében, illetve a veszettség elleni oltás járványvédelmi vonatkozásaira való tekintettel három évente legalább egy alkalommal ebösszeírást végez.
(2) Az ebösszeírás során a települési, fővárosban a kerületi önkormányzat jogosult kezelni a 42/A. § (4) bekezdés szerinti adatokat.
(3) A települési, fővárosban a kerületi önkormányzat az ebösszeírás alapján a (2) bekezdésben foglalt adatokról helyi elektronikus nyilvántartást vezet, az állat tulajdonosa, tartója és más személyek jogainak, személyes biztonságának és tulajdonának védelme, valamint ebrendészeti és állatvédelmi feladatainak hatékony ellátása céljából.
(4) Az adatbázis működtetőjének kérésére a települési, fővárosban a kerületi önkormányzat, valamint a Magyar Állatorvosi Kamara köteles a nyilvántartott ebekről adatot szolgáltatni.
(5) Az eb tulajdonosa és tartója az ebösszeíráskor köteles a (2) bekezdés szerinti adatokat a települési, fővárosban a kerületi önkormányzat rendelkezésére bocsátani.
42/C. §97 (1) Az ebtartás helye szerint illetékes települési, fővárosban a kerületi önkormányzat az adott év első napjáig négy hónapos kort betöltött eb után az eb tulajdonosától évente ebrendészeti hozzájárulást szedhet be.
(2) Az adott évi ebrendészeti hozzájárulás tekintetében az eb tulajdonosának az év első napján az oltási könyvben tulajdonosként feltüntetett természetes vagy jogi személyt, jogi személyiség nélküli szervezetet kell tekinteni.
(3) Az éves ebrendészeti hozzájárulás mértékét a tartás helye szerint illetékes települési, fővárosban a kerületi önkormányzat
a) az eb tartási céljának,
b) az eb tartásának állatjóléti és ebrendészeti jellemzőinek (tartási hely típusa, mérete, tartott ebek száma),
c) az ebtartó szociális helyzetének
figyelembe vételével állapítja meg, de az nem haladhatja meg ebenként veszélyes eb vonatkozásában a húszezer, más eb esetében a hatezer forintot.
(4) Nem szedhető ebrendészeti hozzájárulás
a) a védett őshonos vagy veszélyeztetett, magas genetikai értéket képviselő tenyésztett magyar állatfajták nemzeti kinccsé nyilvánításáról szóló 32/2004. (IV. 19.) OGY határozat mellékletében felsorolt magyar kutyafajtákba tartozó törzskönyvezett,
b) a mentő-, jelző-, vakvezető, rokkantsegítő vagy terápiás,
c) a Magyar Honvédségben, rendvédelmi szervben, nemzetbiztonsági szolgálatban vagy közfeladatot ellátó őrszolgálatban alkalmazott,
d) – a veszélyes eb kivételével – az ivartalanított,
e) az ismert tartóval nem rendelkező és állatmenhelyen, ebrendészeti telepen vagy állatvédelmi szervezet gondozásában tartott, valamint
f) állatmenhelyről, ebrendészeti telepről vagy állatvédelmi szervezettől örökbefogadott
eb után.
(5) Az állatvédelmi szervezet gondozásában tartás tényét az állatvédelmi szervezet vezetője írásban igazolja.
(6) Az állatmenhelyről, ebrendészeti telepről vagy állatvédelmi szervezettől történő örökbefogadás tényét az örökbeadó intézmény vagy szervezet vezetője írásban igazolja.
(7) A települési, fővárosban a kerületi önkormányzat köteles a befolyt ebrendészeti hozzájárulás teljes összegét az ebek ivartalanításának támogatására, az állatmenhelyek és az ebrendészeti telepek fenntartására, állatvédelmi szervezetek támogatására, valamint az ebösszeírás vagy egyéb, az ebtartással kapcsolatos állatjóléti és közegészségügyi intézkedések finanszírozására fordítani.
(8) A határidőre meg nem fizetett ebrendészeti hozzájárulás adók módjára behajtandó köztartozás.
48/A. §(1) A települési, fővárosban a kerületi önkormányzat önkormányzati állatvédelmi őrszolgálatot működtethet.
(2) Az önkormányzati állatvédelmi őrszolgálatra vonatkozó részletes szabályokat külön jogszabály állapítja meg.
(3) A települési – a főváros belterületén a fővárosi – önkormányzat kötelező feladata a település belterületén a kóbor állatok befogása. Az így befogott kóbor állat – amennyiben a befogástól számított 15 napon belül a kóbor állat tulajdonosa nem válik ismertté – az állam tulajdonába kerül. Az állatvédelmi hatóság gondoskodik az állat tulajdonjogának átruházásáról, ha ezt jogszabály kizárja vagy az eredménytelen, az állat végleges elhelyezéséről. Az elhelyezés eredménytelensége esetén – a külön jogszabályban meghatározott időtartam elteltével – az állat életét megengedett módon ki lehet oltani.
(4) Ha a kóbor állat tulajdonosa ismertté válik, a tulajdonos köteles az állatot visszavenni, valamint a befogásával és elhelyezésével kapcsolatos költségeket megtéríteni. Ha a tulajdonos az állatot nem veszi vissza, vagy az állat egészségét súlyosan veszélyeztető tartási körülmények miatt az állat a tulajdonos részére nem adható ki, az állatvédelmi hatóság – az addig felmerült költségek megtérítésére való kötelezés mellett – az állatot elkobozza, ezt követően gondoskodik az állat tulajdonjogának átruházásáról, ha ezt jogszabály kizárja vagy az eredménytelen, az állat végleges elhelyezéséről. Ha az állat végleges elhelyezése csak rendszeres költségráfordítással biztosítható, a korábbi tulajdonos a jogsértés súlyától, ismétlődésétől függően legfeljebb 12 hónapra jutó költség fizetésére kötelezhető. Az elhelyezés eredménytelensége esetén – a külön jogszabályban meghatározott időtartam elteltével – az állat életét megengedett módon ki lehet oltani.

Farmos, 2012. november 16.

Turóczi István Zoltánné
jegyző







Új helyre költözött az Észak-budapesti Adóigazgatóság
Központi Ügyfélszolgálata

Június 4-étől a Dózsa György úton lehet ügyet intézni


Új helyre költözött a NAV Észak-budapesti Adóigazgatóságának Központi Ügyfélszolgálata. Június 4-én, hétfőtől az adózók a főváros XIII. kerületében, a Dózsa György út 128-130. szám alatti Spirál irodaház B. épületében intézhetik ügyeiket, változatlan nyitva tartás mellett.

Az ügyfélfogadás rendjéről bővebb tájékoztatás a www.nav.gov.hu/nav/ugyfelszolg/regiok/kozepmagyarorszag/ugyfelszolgálatok
internetes felületen található.





Nemzeti Adó- és Vámhivatal
Közép-magyarországi Regionális Adó Főigazgatósága




MOZGÁSKORLÁTOZOTTAK FIGYELMÉBE


Farmos Község Önkormányzat I.fokú Adóhatósága tájékoztatja a Tisztelt Adózót, hogy a 102/2011. (VI. 29.) Korm. rendelet alapján a súlyos mozgáskorlátozott személyek közlekedési kedvezményeiről szóló rendelete alapján, a mozgáskorlátozottsághoz kapcsolódó jogosultságok és kedvezmények igazolására szolgáló orvosi szakvélemény
(„7 pontos mozgáskorlátozottsági szakvélemény”) 2012. június 30-áig fogadható el, illetve gépjárműadó kedvezményben az I. félévben részesülhet.
2012. július 01-től a súlyos mozgáskorlátozott személyek közlekedési kedvezményeiről szóló 164/1995. (XII. 27.) korm. rendelet 2. és 3. számú mellékletében szereplő I. és II. fokú orvosi szakvélemények nem fogadhatók el!
A II. félévre (2012. július 01-től) gépjárműadó kedvezmény azoknak a személyeknek adható, aki mozgásszervi fogyatékosnak minősülő súlyosan fogyatékos személy, vagy a 18. életévét be nem töltött magasabb összegű családi pótlékra jogosító mozgásszervi fogyatékosságban szenvedő személy, illetve BNO kód XIII. főcsoportjába (csont-izomrendszer és kötőszövet betegségei) legalább 40 %-os egészségkárosodással rendelkező személy, aki
SÚLYOS MOZGÁSKORLÁTOZOTTSÁG TÉNYÉT IGAZOLÓ
- A Fot. szerinti fogyatékossági támogatás megállapításáról szóló hatósági határozat másolatát (1998. évi XXVI. Törvény szerinti fogyatékosság) támogatás megállapításáról szóló hatósági határozat), vagy
- a magasabb összegű családi pótlékra jogosító betegségekről és fogyatékosságokról szóló 5/2003. (II. 19.) ESzCsM rendelet 3. számú mellékletében meghatározott hatályos igazolás másolatát, vagy
- a Nemzeti Rehabilitációs és Szociális Hivatal vagy jogelődjének, az Országos Rehabilitációs és Szociális Szakértői Intézetnek az egészségkárosodás minősítése során kiadott, a BNO kód XIII. csoportjába (csont-izomrendszer és kötőszövet betegségei ) tartozó vezető diagnózisra tekintette megállapított, legalább 40 %-os egészségkárosodást igazoló szakvéleménye, szakhatósági állásfoglalása másolatát.

A MENTESSÉG TOVÁBBI IGÉNYBEVÉTELÉHEZ KÉRJÜK, HOGY 2012. JÚNIUS 30-IG A FENTIEKBEN MEGJELÖLT IRATOK VALAMELYIKÉT SZÍVESKEDJEN BENYÚJTANI, ELLENKEZŐ ESETBEN A MENTESSÉGET NEM TUDJUK BIZTOSÍTANI.




ADÓHÁTRALÉKOSOK FIGYELMÉBE !


Tájékoztatjuk mindazon adózót, akiknek helyi adó (gépjárműadó, magánszemélyek kommunális adója, építményadó, iparűzési adó) hátraléka van, hogy az adóbevételek behajtása érdekében a lejárt határidejű követelések behajtását folyamatosan végezzük.
Tájékoztatjuk az adóhátralékosokat, hogy névre szólóan felszólítást postázunk részükre. E felszólítást követően további felszólítás nem fogja megelőzni a behajtási eljárást!
Mit jelent ez?
Az adóhatóságnak az alábbi lehetőségek állnak rendelkezésre az adóhátralékok behajtására: - inkasszálás, - letiltás munkabérből, nyugdíjból, - gépjármű tartozás esetén gépjármű forgalomból kivonatása, - végrehajtó megbízása ingó-, ingatlan végrehajtásra (vagyontárgyak lefoglalása, árverése).
A gépjárműadó és iparűzési adó hátralékok behajtása során – hatékonyság szem előtt tartásával – kerül eldöntésre, hogy az egyes adózók esetében melyik végrehajtási cselekmény kerül alkalmazásra a fenti lehetőségek közül. Tájékoztatjuk az érintetteket, hogy a behajtás költségei az adóst terhelik, így a végrehajtó munkadíja, ingó- és ingatlan lefoglalással kapcsolatos költségek, felértékelés, tárolás költségei az adóst terhelik, melyek a végrehajtás során – szintén – behajtásra kerülnek.
Felhívjuk a Tisztelt Lakosság figyelmét, hogy a hatályos jogszabályok alapján 15 napon belül kötelesek a lakás-, építmény és telektulajdonban bekövetkezett változást bejelenteni az adóhatóságnak. E bevallási kötelezettségnek az érintettek nem minden esetben tettek eleget. A bevallást elmulasztók bírságolhatók.
Az adóhatóság rendelkezésére álló, jogszabályban biztosított lehetőségek alapján ellenőrzéseket hajt végre. (földhivatali, Apeh adatszolgáltatást kérve). A bevallást nem nyújtók személye e hatóságok közreműködésével nyomon követhető, így sem az adózást, sem a bírságolást nem kerülhetik el.
Felhívjuk az adóbevallásnak eleget nem tevők figyelmét, hogy az adó kivetését a bevallás és adatszolgáltatás elmulasztásával nem akadályozzák meg! Hallgatásukkal bírságolásuknak lehetősége nyílik meg! Összességében a bevallási kötelezettségüknek eleget nem tevőket az éves adó mellett a bírság összege is terhelni fogja.
Kérjük, és egyben javasoljuk, a bevallást be nem nyújtott illetve az adatszolgáltatási kötelezettségüknek eleget nem tevő Lakosoknak, hogy kötelezettségüknek mielőbb tegyenek eleget a helyi adóhatóságnak – bírságolása megelőzése érdekében!
Amennyiben az adózással kapcsolatban bármilyen kérdésük van, úgy ügyfélfogadási napokon (hétfő, szerda, csütörtök) készséggel állunk rendelkezésükre.



ADÓZÓK FIGYELMÉBE!


Ezúton tájékoztatjuk a Tisztelt Lakosságot, hogy 2011. évtől a gépjárműadóról szóló 1991.
évi LXXXII. törvény rendelkezései értelmében megváltozott a súlyos mozgáskorlátozott
gépjármű tulajdonosok adómentességének feltétele.

Ennek értelmében mentes az adó alól az
• a súlyos mozgáskorlátozott személy,
• a súlyos mozgáskorlátozott kiskorú,
• a cselekvőképességet korlátozó gondnokság alatt álló súlyos mozgáskorlátozott
nagykorú személyt rendszeresen szállító, vele közös háztartásban élő szülő
egy darab, 100 KW teljesítményt el nem érő személygépkocsija után legfeljebb 13.000.-Ft
erejéig.
Amennyiben a mentesség alapjául szolgáló gépjármű éves adója meghaladja a 13.000.-Ft-ot,
úgy a különbözetet a helyi adókhoz hasonlóan évi két egyenlő részletben az adóév március
16-ig, illetve szeptember 15. napjáig lehet késedelmi pótlékmentesen megfizetni a CIB Bank
Zrt.-nél vezetett 10701018-48288909-52600003 számú gépjárműadó számlára.
Az érintettek (7 pontos orvosi szakvéleménnyel rendelkező tulajdonosok) névre szóló
határozatot kapnak. Fizetési kötelezettségüknek a folyószámla értesítő mellékleteként küldött
csekken tehetnek eleget.

Felhívjuk figyelmüket, hogy azon ingatlan tulajdonosok, akik az Önkormányzat illetékességi
területén (ideértve a zártkertet is) lakóházzal, illetve telektulajdonnal rendelkeznek és idáig
kommunális adóbevallást nem nyújtottak be, azt mielőbb pótolják. Folyamatosan végezzük
a kommunális adó feltárását, az adóbevallás hiánya bírságolás lehetőségét nyitja meg.
Irásbeli bejelentésre, saját használatban lévő adótárgy vonatkozásában 50 % kommunális
adó kedvezményben részesül a 70. és 80. év közötti adóalany, valamint adófizetési
kötelezettség nem terheli a 80. életév feletti adóalanyt, illetve az egyedül élő 70-80 életév
közötti adóalanyt.

A 2011. évről szóló iparűzési adóbevallás benyújtási határideje 2012. május 31. A
kitöltendő nyomtatványok a Polgármesteri Hivatal Adó osztályán rendelkezésre állnak,
valamint a www.farmos.hu honlapon elérhetők, letölthetők.

Adózással kapcsolatos kérdéseikkel ügyfélfogadási időben készséggel állunk rendelkezésére.

T ó t h Julianna
mb.jegyző












Mentőszolgálat: 104 Tűzoltóság: 105 Rendőrség: 107



Nagykátai Mentőszolgálat: 06 - 29/ 440 – 100
Központi orvosi ügyelet: 06 - 29/ 440 – 074
Cím: 2760 Nagykáta, Petőfi Sándor u. 3.


Nagykátai Tűzoltóság: 06-29/640-520
Ügyeleti mobilszám 06-30-488-78-44
Cím: 2760 Nagykáta, Állomás u. 1.


Nagykátai Rendőrkapitányság:
29/440-004, 29/440-008
Cím: 2760 Nagykáta Szabadság tér 17.


EMÁSZ:
Elérhetőségek:
Tel: 06 - 40 - 42 - 43 - 44: Kizárólag hibabejelentésre szolgál
Tel: 06 - 40 - 28 - 28 - 28: Számlázás, és egyéb ügyintézés

A hibabejelentést, a Telefonos ügyfélszolgálat a hét minden napján, egész nap fogadja a vezetékes telefonról helyi tarifával hívható 06-40-42-43-44-es kék számunkon, ahol az alábbi menüpontok közül választhatnak:
1. gomb: Közvilágítási hiba bejelentése
2. gomb: Egyéb hibák bejelentése


TIGÁZ:
Elérhetőségek:
Tel: 06 (40) 333-338 Általános ügyfélszolgálati ügyintézés

Tel: 06 (80) 300-300 Gázszivárgás és üzemzavar bejelentése

Tel: 06 (80) 333-338 Mérőállás bejelentése csak vezetékes telefonról ingyenesen hívható, önkiszolgáló ügyfélszolgála


VÍZSZOLGÁLTATÁS:

Farmos vízmű: Kenyó Ferenc
Bejelentés: 06-20/471-5343


TELEFON:


T-Home: 1412
Cím: Magyar Telekom Nyrt.
1117 Budapest, Kaposvár u. 5-7.
1519 Budapest, Pf. 434

Rubicom: 1232
Cím: 1144 Budapest, Rátót u. 18-20.
Telefon: (06-1) 666-2266
Fax: (06-1) 666-2267
E-mail: info@rubicom.hu


INTERNET:

T-Online: 1412
Cím:
Magyar Telekom Nyrt.
1117 Budapest, Kaposvár u. 5-7.
1519 Budapest, Pf. 434

Rubicom: 1232
Cím: 1144 Budapest, Rátót u. 18-20.
Telefon: (06-1) 666-2266
Fax: (06-1) 666-2267
E-mail: info@rubicom.hu


ÖKOVÍZ:

Telefon: 53/500-152, 53/500-153
Fax: 53/318-589
Cím: 2700 Cegléd, Szolnoki út 6.

Hibabejelentő zöld szám: 80/209-200
Honlap: www.okoviz.hu
E-mail: ugyfelszolgalat @ okoviz . hu


Pest Megyei Munkaügyi Központ
Cím: 2760 Nagykáta Gyóni G. u. 11.
tel: 29/440-380


Nagykátai Földhivatal

Cím: 2760 Nagykáta Dózsa Gy. út 9.
Tel: 29/440-048, 29/440-115


ÁNTSZ
Cím: 2760 Nagykáta Szabadság tér 16.
Tel: 29/440-278, 29/442-563


Nagykátai Városi Bíróság:

Cím: 2760 Nagykáta, Dózsa Gy.u. 12.
Tel: 29/440-003
Fax. 29/441-147
Polgári iroda: 29/441-148
e-mail: birosag@nagykata.birosag.hu

Ügyfélfogadás:
H: 9-12, 13-15
K: ügyfélfogadás nincs
SZ, Cs, P: 9-11

Nagykáta Városi Ügyészség
Cím: 2760 Nagykáta Dózsa Gy. út 12.
Tel: 29/441-129, 29/440-064